EDC Şanzıman Nedir? Sorunları Nelerdir?
EDC şanzıman, Renault ve Dacia marka otomobillerde “Çift kavramalı otomatik şanzıman” ailesi olarak VAG grubunun en güçlü rakibi oldu. DSG şanzıman teknolojisine rakip olarak üretilen EDC, iki debriyaj ve iki balatayı elektronik robotlaşmış bir sistemden geçirerek müthiş bir kullanım sunuyor. Yaş kavrama ve kuru kavrama olmak üzere 2 çeşidi bulunan EDC şanzıman nedir ne değildir yakından bakalım.EDC Şanzıman Nedir?
Renault ve Dacia marka otomobillerde görülen EDC şanzıman yaş kavrama ve kuru kavrama olmak üzere 2 farklı çeşidi bulunan çift kavramalı otomatik bir şanzımandır. Elektronik çift debriyaj olarak da bilinen şanzıman, hızlı ve yumuşak vites geçişlerini otomatik ve yarı otomatik bir sistemde manuel ve otomatik vitesi birleştirir. Motorun optimum devirlerde çalışmasını sağlayarak yakıt tüketimini ve emisyonları azaltmaya yardımcı olan şanzıman değişikliği, çevre dostu araçlar ve performans odaklı araçlar için mükemmel bir seçenektir. Elektronik kontrolün hassaslığı sayesinde her vites değişiminde ne zaman ve ne kadar hızlı olacağını belirler. Manuel veya diğer otomatik şanzımanlara kıyasla daha yumuşak bir sürüş sağlar ve daha az karmaşıklıkla çalışır. Bu nedenle, EDC şanzımanlarının tercih edilmesi gereklidir. UYARI! 5 ALT BAŞLIK FAQ (SSS) OLARAK DÜŞÜNÜLMÜŞ VE KURGULANMIŞTIR. SCHEMA YAPISINDA KURGULANARAK H3 BAŞLIĞINDA GÖMÜLMESİ TAVSİYE EDİLİR.EDC Şanzıman İyi Mi?
Renault ve Dacia marka otomobillerde görülen EDC şanzıman, güç aktarımında kesinti olmadan hızlı ve yumuşak vites geçişleri sunduğu için iyidir. Elektronik çift debriyaj sistemi sayesinde yakıt tüketimiyle birlikte düşük emisyon seviyesini yakalar.EDC Şanzıman Ömrü Kaç KM?
EDC şanzımanın bakımı düzenli ve iyi yapıldığı takdirde ömrü 400.000 ila 450.000 Km’dir. Çift kavramalı otomatik bir şanzıman olmasından dolayı ömrü oldukça uzundur ve yıpranmaya karşı dayanıklıdır. Kıyı Otomotiv servisine gelen EDC şanzımanlı Renault marka araçlarda 400.000 altı şanzıman tamiri kaydedilmemiştir.EDC Şanzıman Kaç Vites?
EDC şanzıman, 1.0 ve 1.2 benzinli; 1.5 DCi ve 1.6 DCi modellerinde 7 ileri ve 6 ileri vitestir. Yeni Renault ve Dacia modellerinde EDC şanzıman 7 ileri vites olarak üretilmiştir. Vites 7 ileri ve bir geri (R) şanzıman geçişi sunar.EDC Şanzıman Boşa Atılır Mı?
EDC şanzıman, sürücü frene tam bastığında kavrama bağlantısını kestiği için vites boşa (N) atılmaz. Akıllı çift kavramalı elektronik debriyaj sistemi, yükü bağlantıyı keserek üzerinden attığı için aracı ışıklarda veya yokuşta beklerken boşa (N) atmaya gerek yoktur.EDC Şanzımanı Kim Üretiyor?
Renault ve Dacia marka otomobillerde görülen EDC şanzıman, Renault tarafından geliştirilmiş ve üretilmiştir. Renault markasının en özel tasarımlarından olan EDC şanzıman, VAG grubunun kullandığı DSG şanzımana rakip olarak geliştirilmiştir.EDC Şanzıman Hangi Araçlarda Kullanılır?
EDC (Efficient Dual Clutch) şanzımanı, Renault ve bazı diğer otomobil üreticilerinin araçlarında kullanılmaktadır. Özellikle Renault’nun modellerinde, örneğin Renault Clio, Megane, Captur ve Kadjar gibi birçok modelde EDC şanzıman seçeneği bulunmaktadır. Ayrıca, bazı diğer otomobil üreticileri de EDC şanzımanı kendi modellerinde kullanmaktadır. Bu nedenle, kullanıldığı araçlar markaya ve model çeşitliliğine bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Renault’un geliştirdiği otomatik EDC şanzıman;- Renault Megan
- Renault Clio
- Renault Megane
- Renault Captur
- Renault Kadjar
- Renault Talisman
- Dacia Duster araçlarında kullanılır.
EDC Şanzıman Sorunları Nelerdir?
İkili kavrama şanzımanlarda kullanılan baskı balatası, standart şanzımanlara göre daha fazla aşınma riskiyle karşı karşıyadır ve bu nedenle daha sık değiştirilmesi gerekebilir. Aşınma genellikle belirli bir kilometre sonrasında belirgin hale gelir. EDC şanzıman sorunları, kötü kullanımdan ve bakımının eksik yapılmasından dolayı aracın titremesi veya şanzımanın kilitlenmesi şeklinde kendini gösterir. Zaman zaman vites geçişlerinde vuruntu hissedilebilir. Aracınızın vites geçişlerinde zorlandığını fark ettiğinizde, bir servise veya uygun uzmana gitmek, arıza maliyetlerinizi azaltmaya yardımcı olabilir. Otomatik Renault ve Dacia marka otomobillerde öne çıkan EDC şanzıman sorunları;- 1. vites ile 2. vites geçişlerinde EDC şanzıman vurdurma sorunu,
- Kullanıma bağlı baskı balatanın EDC şanzımandan dolayı çabuk yıpranma sorunu,
- Bakımının yapılmamasından kaynaklı EDC şanzıman kitleme sorunu,
- Kötü kullanımdan dolayı EDC şanzıman beyninde meydana gelen sorunlar.
EDC Şanzıman Bakımı ve Tamiri Kıyı Otomotiv’de
EDC şanzıman bakımı ve onarımı, Kıyı Otomotiv’de güvenilir bir şekilde gerçekleştirilmektedir. 2019 Temmuz öncesi EDC şanzımanlarında sıkça görülen arızaları ele alarak, özellikle 1. vitesten 2. vitese geçiş sırasında yaşanan sarsıntılar ve kararsızlık gibi sorunları çözmekteyiz. Her EDC şanzımanın bu tür sorunlar yaşamayacağını anlayışla karşılıyoruz, çünkü kilometre kullanımı ve kullanım alışkanlıkları bu tür sorunların ortaya çıkma olasılığını etkiler. EDC şanzımanı, kolay arıza vermese de her araçta olduğu gibi Renault ve Dacia araçlarında da bakıma muhtaçtır. Servisimize gelerek EDC şanzıman bakımını yaptırabilir ve uzun yıllar boyunca aracınıza sorunsuz binebilirsiniz. Kıyı Otomotiv olarak müşterilerimize uygun fiyatlar sunmayı ve Renault’un “ICM” sisteminden kaynaklanan indirimlerden faydalanma imkanı sağlamayı sürdürüyoruz. Kaliteli hizmet anlayışımızla EDC şanzımanlarınızın bakımını ve onarımını güvenle gerçekleştiriyoruz.EDC Şanzıman Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Şanzıman, her otomatik araç gibi zorlanmamalıdır. Mümkün olduğunca D (Drive) konumunda kullanılmalıdır. Ancak, zorlanmamalı derken hiç kullanılmamalı mı? Elbette ki hayır, ancak bir manuel araç gibi yüksek devir veya performans beklenmemelidir. EDC’nin en büyük sıkıntısı genellikle 1-2 vites geçişleridir. Bunun dışında, vites değişimindeki sarsıntı neredeyse yoktur ve ZDF ile DSG’den sonra en hızlı şanzımandır. 1-2 geçişlerindeki sert geçişler/sarsıntılı geçişler ve ses, EDC’yi tanımayanlar için arıza varmış hissi uyandırabilir, ancak durum böyle değildir. Viteste 1 ila 2 geçişlerinde yaşanan sarsıntı ve ses, tamamen kullanıcının kararsızlığından kaynaklanır ve kısmen kullanıcı hatasıdır. Manuel müdahale ile uğraşamam diyorsanız, D konumunda kalsın derseniz, gaza basarken ya 2. vitese geçiremeyeceği kadar az basmalısınız ya da 2. vitese geçireceği kadar fazla basmalısınız. Arada dengeyi sağlamaya çalışırken, şanzımanın kararsızlaşması başlar. Ayrıca park ederken, motor yükünü şanzımana değil, el frenine bırakmalısınız.Sık Sorulan Sorular
EDC Şanzıman İyi Mi?
Renault ve Dacia marka otomobillerde görülen EDC şanzıman, güç aktarımında kesinti olmadan hızlı ve yumuşak vites geçişleri sunduğu için iyidir. Elektronik çift debriyaj sistemi sayesinde yakıt tüketimiyle birlikte düşük emisyon seviyesini yakalar.
EDC Şanzıman Ömrü Kaç KM?
EDC şanzımanın bakımı düzenli ve iyi yapıldığı takdirde ömrü 400.000 ila 450.000 Km’dir. Çift kavramalı otomatik bir şanzıman olmasından dolayı ömrü oldukça uzundur ve yıpranmaya karşı dayanıklıdır. Kıyı Otomotiv servisine gelen EDC şanzımanlı Renault marka araçlarda 400.000 altı şanzıman tamiri kaydedilmemiştir.
EDC Şanzıman Kaç Vites?
EDC şanzıman, 1.0 ve 1.2 benzinli; 1.5 DCi ve 1.6 DCi modellerinde 7 ileri ve 6 ileri vitestir. Yeni Renault ve Dacia modellerinde EDC şanzıman 7 ileri vites olarak üretilmiştir. Vites 7 ileri ve bir geri (R) şanzıman geçişi sunar.
EDC Şanzıman Boşa Atılır Mı?
EDC şanzıman, sürücü frene tam bastığında kavrama bağlantısını kestiği için vites boşa (N) atılmaz. Akıllı çift kavramalı elektronik debriyaj sistemi, yükü bağlantıyı keserek üzerinden attığı için aracı ışıklarda veya yokuşta beklerken boşa (N) atmaya gerek yoktur.
EDC Şanzımanı Kim Üretiyor?
Renault ve Dacia marka otomobillerde görülen EDC şanzıman, Renault tarafından geliştirilmiş ve üretilmiştir. Renault markasının en özel tasarımlarından olan EDC şanzıman, VAG grubunun kullandığı DSG şanzımana rakip olarak geliştirilmiştir.