Renault Otomatik Vites Araçlar Hakkında Bilinmesi Gerekenler
Renault otomatik vites araçlar, EDC şanzıman kullanır. Yarı otomatik bir şanzıman türü olan EDC sayesinde daha yumuşak vites geçişleri ve yakıt tasarrufu sunar.
Her otomatik vites araçta olduğu gibi Renault’un EDC şanzımanlı otomatik vites araçlarında da dikkat etmeniz gerekenler var. Bu içeriğimizde şanzıman ömrünü uzatmak ve daha performanslı bir şekilde Renault’un araçlarını kullanmak için Kıyı Otomotiv tecrübe ve deneyimlerini bulacaksınız.
Renault Otomatik Vites Araçlar
Şehir içi sürüşlerin vazgeçilmezi olan Renault marka araçlar otomatik vites seçeneğiyle de dikkat çekiyor. Kompakt tasarımı ve akıllıca düzenlenmiş iç mekanıyla öne çıkan Renault, trafikte geçirilen zamanı keyifli hale getiriyor.
Otomatik vites seçeneği, sürücülere vites değiştirme zahmetinden kurtulma avantajı sunarken, şehir içi manevralarda da son derece pratik bir kullanım sağlıyor.
Yeni Renault marka otomatik vites araçlar:
- Yeni Renault Austral
- Yeni Renault Clio
- Yeni Renault Captur
- Yeni Renault Taliant
- Yeni Renault Megane
- Yeni Renault ZOE E-Tech
- Yeni Renault Megane E-Tech
- Yeni Renault Koleos
Kıyı Otomotiv plazalarında bulunan Renault’un otomatik vites araçları, konfor, güvenlik ve performansı bir arada sunarak sürücülere keyifli bir sürüş deneyimi vaat ediyor. Şehir içi trafiğin stresinden kurtulmak ve uzun yolculuklarda rahat etmek isteyenler için Renault otomatik vites modelleri ideal bir seçenektir.
Renault Otomatik Vites Araçlar Nasıl Kullanılır?
Renault otomatik vites araçlar, sürücülere vites değiştirme işlemiyle uğraşmadan daha konforlu bir sürüş deneyimi sunar. Ancak, doğru kullanımıyla bu konforu en üst seviyeye çıkarmak mümkündür.
Renault’un otomatik vites araçlarını kullanmak için bilmeniz gerekenler:
- Park etmek.
- Boşa almak.
- Harekete geçirmek.
- Yokuş çıkmak.
- Yokuş inmek.
Aşağıda yer alan başlıkları kontrol ederek Renault’un otomatik vites araçlarını nasıl kullanacağınızı öğrenebilirsiniz:
Aracı Park Edin
Renault otomatik vitesli araçlarda Park modu, aracın durduğu durumlarda sabitlenmesini ve istenmeyen hareketlerin önlenmesini sağlayan bir özelliktir. Park pozisyonuna getirildiğinde, araç vites kutusu kilitleyerek tekerleklerin sabitlenmesini sağlar. Bu durum, aracın park edildiği yerde sabit kalmasını ve geriye doğru kaymasını önler.
Renault marka otomatik vites araçları park (P) moduna alınırken bilinmesi gerekenler:
- Araç durduğunda veya park edildiğinde, öncelikle fren pedalına sıkıca basın.
- Vites kolu veya düğmesini “P” (Park) pozisyonuna getirin.
- El frenini çekin ve motoru kapatın.
- Araç park edilirken eğimli bir yerdeyseniz, tekerleklerin kaymasını önlemek için gerekirse ek olarak park frenini de kullanın.
P Park pozisyonuna getirmek için genellikle vites kolu üzerinde veya direksiyon kolonunun arkasında bulunan bir düğme veya kolu kullanmanız gerekir. Park pozisyonuna getirildiğinde, aracın vites kutusu kilitlenir ve araç hareket etmez.
Aracı Boşa Alın
Aracı boşa almak terimi, genellikle aracın vitesini “N” (Neutral/Boşa) konumuna getirmek anlamına gelir. Araç “N” konumunda iken, motor gücü tekerleklere iletilmez ve araç hareket etmez. Bu durum, özellikle aracı sabit bir yerde çalıştırırken veya çekici bir durumdayken kullanışlı olabilir.
Renault marka otomatik vites araçlarda, ışıklarda dururken N’de beklemek şanzıman ömrünü uzatır. Park ettikten sonra önce N’ye alınır, el freni çekilir ve park moduna geçilir. Böylece şanzımana daha az yük bineceği için şanzıman sağlığı korunmuş olacaktır.
Renault otomatik vites araçlarda, aracı boşa almak için genellikle vites kolunun üzerinde veya direksiyon kolunun arkasında bulunan bir düğmeye veya kolu kullanmanız gerekir. “N” pozisyonuna getirildiğinde, araç boşa alınır ve tekerlekler serbest bırakılır.
Aracı Harekete Geçirin
Aracı harekete geçirmek, genellikle aracın “D” (Drive) pozisyonuna getirilerek ve ardından gaz pedalına basılarak yapılır. D modu, sürüş modunu ifade eder ve aracın ileri doğru hareket etmesini sağlar.
Renault’un otomatik vites araçlarında D moduna alındığında tek yapmanız gereken gaz pedalına dokunmaktır. Aşağıda aracı harekete geçirmeden önce yapmanız gerekenler verilmiştir:
- Motoru çalıştırın.
- El frenini indirin veya el freni tuşuna basarak el frenini gevşetin.
- Vitesi Drive (D) moduna alın.
- Gaz pedalına yavaşça dokunun.
Renault otomatik vites araç yukarıdaki talimatların izlenmesi halinde çalışacak ve ileriye doğru gidecektir.
Yokuş Çıkın veya İnin
Otomatik vitesli araçlarla yokuşta hareket etmek genellikle manuel vitesli araçlara kıyasla daha konforlu olabilir. Otomatik vitesli araçlarda, aracın sadece fren ve gaz pedalı kullanılarak vites değiştirmeye gerek kalmadan yokuşlarda hareket etmesi sağlanır. Bu durum, sürücünün iş yükünü azaltır ve sürüş deneyimini daha keyifli hale getirir.
Yokuş inişlerinde, otomatik vitesli araçlar genellikle “D” (Drive) pozisyonunda bırakılarak sadece fren ve gaz pedalı kullanılarak kontrol edilebilir. Araç, eğimin dikliğine göre hızını ayarlayarak yavaşça iniş yapar. Sürücünün manuel müdahalede bulunmasına gerek kalmaz ve bu durum kullanıcıya daha rahat bir sürüş sağlar.
Yokuş çıkışlarında ise, otomatik vitesli araçlar yine sadece gaz pedalı kullanılarak hareket edebilir. Aracın motor gücü ve vites değişimleri otomatik olarak ayarlanır ve sürücünün ekstra bir çaba harcamasına gerek kalmaz.
Renault Otomatik Vites Araçlar Kaç Vitesli?
Yeni Renault’un otomatik vites araçları, 6 ila 7 ileri vitesli bir yapıya sahiptir. Belirli vites konumlarıyla 6 ila 7 ileri vitesli otomatik araçlarda R, N, P ve D olmak üzere 4 farklı eylem gerçekleştirilir.
Renault’un otomatik vites araçlarında vitesteki harflerin (DNPR) anlamları:
- P (Park) Konumu: Park konumu olarak adlandırılan bu konum, aracın sabitlenmesini ve park edilmiş durumda kalmasını sağlar. P harfiyle simgelenir.
- R (Reverse) Konumu: Geri vites olarak adlandırılan bu konum, aracı geri geri hareket ettirmek için kullanılır. R harfiyle simgelenir.
- N (Neutral) Konumu: Boş vites olarak adlandırılan bu konum, aracın vites kutusunun boşta olduğu durumu ifade eder. Araç dururken veya çekici bir durumdayken bu konuma getirilir. N harfiyle simgelenir.
- D (Drive) Konumu: Sürüş vitesi olarak adlandırılan bu konum, aracın ileri doğru hareket etmesini sağlar. Aracın normal sürüş durumunda bu konumda olur. D harfiyle simgelenir.
- D + veya D – Konumu: D+ manuel olarak vites artırma; D- ise manuel olarak vites düşme anlamına gelir.
Renault’un bazı araçlarında 3 farklı vites konumu bulunur. Sürücülerin ihtiyaçlarına ve yol akıbetine bağlı olarak şanzıman otomatik olarak algılar veya manuel değiştirilebilir.
Yeni Renault’un bazı model ve araçlarında görülen 3 farklı vites konumu:
- Konum 1: Araçlarda “L” (Low) olarak da adlandırılan bu konum, aracın 1. viteste sabit kalmasını sağlar. Genellikle düşük hızlarda ve zorlu koşullarda kullanılır.
- Konum 2: Araç, 2. viteste sabit kalır. Daha yüksek hızlarda ve daha fazla güç gerektiren durumlarda kullanılabilir.
- Konum 3: Bazı araçlarda “D3” olarak da adlandırılan bu konumda araç, 3. viteste sabit kalır. Hızın artmasıyla birlikte yakıt tasarrufu sağlamak için kullanılabilir.
Renault Otomatik Vites Araçları Kullanırken Nelere Dikkat Etmek Gerekir?
Otomatik vites araçların kullanımının kolay olduğu düşünülse de, dikkat edilmesi gereken birçok önemli faktör vardır. Bu faktörlere dikkat edilmezse kazalara neden olabilir ve aracın çeşitli parçalarında arızalara yol açabilir.
Renault’un otomatik vites araç kullanımında dikkat edilmesi gerekenler:
- Pedal için iki ayağınızı birden kullanmayı bırakın.
- Sürekli olarak vites koluna dokunmak doğru değil.
- Araç rölantide beklerken vitesi “N” moduna alın.
- Işıklarda beklerken vites değişimi yapmayın.
- Yokuş inerken vitesi boşa almak tehlikeli olabilir.
- Şanzıman sıvısını düzenli olarak değiştirin.
Bu içerikte Renault otomatik vites araçlar hakkında detaylı bilgiler verilmiştir.